[cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Od początku lipca w Galerii Yvette odbywają się codziennie (oprócz niedziel) zajęcia plastyczne, które cieszą się powodzeniem nie tylko wśród dzieci. Rodzice, jak się przekonaliśmy, chętnie uczestniczą w zajęciach. Dzieci poznając różne techniki prac, mają okazję indywidualnie podejść do zadanego tematu. W każdy piątek robimy mini wernisaż prac powstałych w ciągu całego tygodnia.
————————-
Kolejny piątkowy mini wernisaż, połączony z zajęciami, przyniósł nam wszystkim dużo radości i miłych niespodzianek
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Drzewo Życia” technika: pastele+ krepina
Jak wygląda i czym może być drzewo życia? Czy drzewem Wiadomości Dobra i Zła w mitycznym ogrodzie EDEN ? Czy ukochanym drzewkiem za oknem naszego domu? A może pięknym strzelistym cedrem rosnącym w starym lesie? Brązowe, niebieskie czy tęczowe, drzewo jest symbolem SIŁY ŻYCIA i woli przetrwania pomimo przeciwnych wiatrów.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Tajemnice Labiryntu” technika: monotypia
Czym jest LABIRYNT? Dokąd prowadzi? Jaka jest jego symbolika? Czy uda się dotrzeć krętymi ścieżkami labiryntu do jego centrum-celu podróży? Jaka będzie nasza droga powrotna? Wrócimy tą samą ścieżką, czy odkryjemy nowe wyjście z tajemniczego labiryntu? Technika i temat zajęć zachęciły do czynnego udziału również wielu rodziców.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Wodny Świat” technika: akwarela + pędzle, gąbki, patyki i zgnieciony papier
Zadaniem dzieci było odtworzenie tego co zobaczyły w morskiej głębinie „nurkując” w niej oczyma wyobraźni. Rozlana na białym papierze czysta woda, była namiastką poruszającej się wody morskiej, która w połączeniu z przenikającymi ją promykami światła, zmienia kształt i kolor podwodnych żyjątek i roślin. W ten sposób dzięki mokrym i suchym plamom oraz różnorodnym narzędziom pracy (pędzle, gąbki…) powstały bardziej lub mniej przypadkowe formy. A zabawa była wyjątkowo udana pod każdym względem, co widać na zdjęciach.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Kwiat Jednej Nocy” technika: akwarela i patyki
Inspiracją do tych zajęć była legenda o Kwiecie Paproci, który ponoć kwitnie tylko jedną noc w roku. Dlatego pozostaje ukryty dla ludzkiego oka i najłatwiej zobaczyć go we własnej wyobraźni. A ponieważ ma szczególną moc uszczęśliwiania znalazców warto było go odnaleźć. Każde dziecko dostało prawdziwy liść paproci i na jego podstawie tworzyło własną wersję magicznego kwiatka i jego listków.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„O czym szumią muszle” technika: sitodruk + pastele i akryl
Każda muszla ma swoją historię, a którą z nich nam opowie, usłyszymy po przyłożeniu jej do ucha. Szum morskich głębin przeniósł nas do swojego świata …. i pokazał dziecięcej wyobraźni kolorowe rybki, mityczne syrenki i baśniowe stworki.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Piękne słoneczne dni, gorący piasek i morska woda skłaniają nas do błogostanu, który szybko przemija. Dzieciom udało się zatrzymać tę ulotną chwilę używając nietypowego materiału, a efekt końcowy zaskoczył samych twórców.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Każde dziecko swoją tęczową historię opowiadało inaczej. Motywem przewodnim były własnoręcznie rysowane i wycinane szablony służące do stworzenia tęczowej kompozycji (wypełniając szablon poprzez rozcieranie pasteli i kredy)). A było sporo niespodzianek: kwiatki, drzewa i motyle w towarzystwie tęczowego samolotu czy rekina.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Ikar – Kto to?” technika: kredka + element do przyklejania (bibuła, muślin, papier)
Opowiedziana przez P. Ilonę legenda o Ikarze, który zapragnął zobaczyć świat z innej perspektywy unosząc się w powietrze i fruwając jak wolny ptak, była inspiracją dla powstałych prac. Nie ważny jest trud włożony w realizację marzenia. Jeśli gorąco czegoś pragniemy, udaje nam się przekroczyć granice niemożliwego.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Duże i Małe” technika: forma przestrzenna ze styropianu + akryl
Z przygotowanych wcześniej figur geometrycznych: trójkątów, kół, półkoli i długich prostopadłościanów dzieci wybierały tylko dwa elementy. Jeden duży i jeden mały. Ich zadaniem było stworzenie stabilnej i kolorowej formy przestrzennej. Malując każdy z elementów osobno podkreślały ich odrębność zawartą w oryginalnej całości. Intensywność użytych barw, dodała mocy i energii nowym dziełom.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Lipcowe zajęcia zakończyły się mini wernisażem, na który przybyło wyjątkowo dużo gości. Wśród nich znalazł się zaprzyjaźniony z ośrodkiem Sławomir Iwański (profesor i wykładowca Łódzkiej ASP i PWSF i TV), który podkreślił jak ważne jest rozwijanie u dzieci umiejętności plastycznych w sposób naturalny.
„Nie poprawiajmy dzieci, jeśli namalują 4 słońca i to w zielonym lub czarnym kolorze, bo w szkole uczą, że słońce jest jedno, żółte i koniecznie w prawym lub lewym górnym rogu. Dajmy dzieciom swobodę tworzenia, niech wyzwolą własną wyobraźnię.”
Zachęcił też rodziców do podpisywania (koniecznie z datą) i archiwizowania prac swoich dzieci, bo za ich pośrednictwem będą mogły wrócić do czasów dzieciństwa i wiele się o samych sobie dowiedzieć.
Po zakończeniu wernisażu dzieci tworzyły skaczące żabki w technice origami, a rodzice zostali zaproszeni na projekcję filmów animowanych studentów Łódzkiej Szkoły Filmowej. Na pokazie zamkniętym prof. Iwański ciekawie opowiadał o różnych technikach animacyjnych.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Złotka rybka”, wycinanka -przyklejanka. Na podstawie bajki o Rybaku i Złotej Rybce w wersji specjalnej P. Ilony powstały rybki ze złotego papieru i kolorowych krepin. Każda z nich miała zadanie specjalne: spełnić choć jedno marzenie swojego małego twórcy.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Ptaki, motyle i inne” dzieci tworzyły łącząc wycinany element przestrzenny + wszystkie możliwe kolorowanki. Największym powodzeniem cieszyła się łąka pełna kwiatów i ziół , nad którą fruwały motyle, pszczoły a także żuczko-ważki.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Kolorowe wyspy”, technika sitodruku + pastele. Motywem drukowanym na wszystkich pracach były PALMY, różniące się wersjami kolorystycznymi i fragmentem kompozycji odbitym na papierze.Po czym wkoczyła dziecięca wyobraźnia i każda z prac nabrała indywidualnego wymiaru.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Zwierzęta duże i małe”, technika pastele. Dzieci malowały zwierzątka, które znają lub chciałyby poznać. Dodatkowym elementem łączącym wszystkie prace była tęcza w postaci cienkiego paska papieru jako symbol rozszczepionego światła niosącego radość i szczęśliwość. Jeden z chłopców namalował cudnego tygrysa w kratkę, któremu do towarzystwa „podarował” JAJKO! No cóż może kiedyś coś się z niego wykluje!
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Kartka z wakacji”, technikimieszane lub dowolne. Celem było zatrzymanie w malarskiej miniaturze wspomnień z wakacji, np: spacerów , zabaw na plaży, kąpieli morskich i słonecznych. Większość dzieci natychmiast „wysłała” swoje kartki do najbliższych. Technika wybrana przez dzieci to pastele olejowe i wydzieranki lub wycinanki.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Gwiezdny pył” powstał techniką malowania pastelami i wysypywania brokatem. Kosmiczny wymiar prac został podkreślony dekoracyjnym brokatem, który nadał im niezwykłego blasku.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Szpaki, motyle i inne … technika malowania patykiem plus akryl. Poznanie przez dzieci sposobu użycia specjalnie przygotowanego patyka, daje swobodę rysowania – malowania. Temat pracy był tylko pretekstem do zabawy w malowanie.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Morskie opowieści” to temat wydzieranki. Prace są tworzone z papieru krepinowego. Prezentują aktualne doznania ze spacerów nadmorskich i wypraw wakacyjnych.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Mądrość kamienia” to tytuł prac, w ramach których dzieci zmieniają swoje kamienie malując na nich odpowiednie znaki lub plamy, tym samym nadając im znaczenie i nazwy.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
„Pejzaż magiczny” dzieci tworzyły techniką marmurkowania. Na powierzchni wody zakraplamy rozcieńczoną farbę, która po nałożeniu na nią papieru, pozostawia zjawiskowe, kolorowe plamy. Po wysuszeniu kartki, dzieci nanoszą własne elementy dopełniając nimi obraz.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Mini wernisaż prac powstałych w pierwszym tygodniu lipca.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_color=”rgba(240,234,255,0.69)” data_color=”default” data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Papier czerpany jako technika tworzenia pamiątki z miejsca, w którym dzieci spędzały wakacje. Z zebranych przez siebie roślin każdy tworzył w masie papierowej własną kompozycję.
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row]